Mormelari raamatukorvike magamistoa põrandal…


Laura Doyle "Julgus alistuda"

Posted in Uncategorized by mormelar on December 3, 2009

Kui ühel hetkel sellest raamatust palju rääkima hakati, võtsin nõuks too läbi lugeda. Kuigi peale laenutamist seisis ta mul hulk aega riiulil, sest oi, kuidas mulle tegelikult ei meeldi eneseabiõpikud.

Ja erilist positiivset üllatust ma sealt ei saanud. Võibolla on asi ka selles, et ma pole selle raamatu sihtgrupp, ma pole tänitav ega kontrolliv. Ma lugesin seda puhtast huvist. Võibolla naise jaoks, kes pole harjunud end kõrvalt vaatama ning langeb kokku Laura enese iseloomuga, on see tõesti maailma muutev teos.

Nagu netiavarustest teada sain, on selliseid naisi väga palju, kes end sealt raamatust ära tundsid ning teise pilguga vaatama hakkasid. Küllap ses mõttes on see raamat vist vajalik, häid soovitusi jagub. Iseasi, kas neist sellises võtmes esitatuna paljudele kasu on.

Minu jaoks oli ta isegi natuke igav. Mõnes kohas tundsin end siiski ära, tõsi. Aga oli ka neid kohti, kus ma tahaks toredasti vastu vaielda. Meenub näiteks see “Lase mehel ise oma probleemidega tegeleda”. Oleneb mehest ja probleemist, tahaks ma vastu öelda. Ma leian, et kui ma oma kaasa ikka täitsa laokile jätaks, võiks talle mulje jääda, et mind ei huvita. Seega ma eelistaks ikka õla alla panna, kasvõi öeldes,et olen alati olemas. Ma ei teeskleks, et ei saanud aru, kui talle ta uus töökoht ei meeldi. Mu eesmärgiks on ikkagi õnnelik indiviid ja seeläbi ka õnnelik suhe. Isegi kui see võib kellegi jaoks kontrollimisena tunduda.

Lisaks oli häiriv see, et suurimad probleemid kandusid sinna “Tahan suuremat maja” ja “Kas ma saan endale Pärsia vaipa lubada” kanti. Okei, ühelt poolt ma saan aru, et igapäevased probleemid ongi suurimad, aga teisalt ei tekita see familiaarne ühelt kõrgklassi koduperenaiselt teisele suunatud teos erilist usaldust.

Kohati ma mõtlen, et olen liialt kriitiline, aga teisalt – eks see on ju minu arvamus ja mulje. Küllap kaks aastat tagasi oleks see teos minu jaoks hoopis teise tähendusega olnud. Praegu aga pettusin.

Leave a Reply

