Mormelari raamatukorvike magamistoa põrandal…


“Minu London” ja “Minu Pariis”

Posted in Uncategorized by mormelar on December 13, 2011

Ma ei ole tegelikult eriline Minu-sarja raamatute lugeja, kuna mul puudub suurem huvi reisimise vastu, siis ei paelu mind ilmselgelt ka reisiraamatud. Aga mingi veidra tuju ajel otsustasin proovida mõnda lugeda.
Petronede endi kirjutatud Ameerika-lugusid ja Justini vaadet Eestile olen ma ju lugenud ning need meeldisid mulle vägagi, aga panen asja pigem selle arvele, et teiste nägemus Eestist ja eestlastest on alati paeluv ning Ameerikamaa osa huvitas mind pigem selle tarbimiskultuuri(vastase) nägemuse tõttu.

Valisin just need kaks raamatut nende kirjutajate moesoone tõttu ning Anu on mulle alati taamalt veidi sümpaatne tundunud.

“Minu Londonis” ma aga pigem pettusin. Tegemist siis moekunstnik Anu-Samarüütel Longi eneseotsimise ja karjääriarendamise soovist tekkinud Londonisse kolimise ja kuulsasse moekooli mineku looga.
Ei olnud ta ladusalt lendav ning huvitav raamat ja Londoni-teadmistestki meeldisid mulle vaid kaks – noorte disainerite kraami täis tänav ning jutustus Cornwallis käimisest. Kaks asja-kohta, mida kõrva taha panna, kui imekombel sinnakanti peaks sattuma. Aga muidu kinnitas raamat m arvamust sellest, et reisiraamatud on minu jaoks igavad, kuigi inimene ja temaatika justnagu klappisid.

“Minu Pariis” oli paremini kirjutatud, vaimukam ja detailsem, hea sõnakasutusega. Autoriks on Urmas Väljaots, kes enne kooliminekut aastakese sealse keele ja kultuuriga tutvust teeb.
Siiski ei jätnud raamat mulle liiga head muljet.Võib olla oli asi Pariisis endas, võib olla minu kultuurivõhikluses? Ma hindan ta eelmisest paremaks, aga teist korda kätte ei tahaks võtta.

Siiski seisab mu 102 raamatuga nimekirjas ka “Minu Amsterdam” ja lootus, et äkki see meeldib mulle piisavalt, et mõistaksin reisiraamatute fenomeni?

4 Responses to '“Minu London” ja “Minu Pariis”'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to '“Minu London” ja “Minu Pariis”'.

  1. Niru said,

    Kui üldse Minu-sarja lugeda, siis soovitaks linna-raamatute asemel (mis mullegi erilist muljet ei avaldanud) hoopis Minu Islandit, Minu Argentinat või Minu Austraaliat. Kuigi kindlasti leidub neidki lugejaid, kellele minu soovitatud raamatud üldse ei istu.

  2. Kat. said,

    Mina julgeks pigem soovitada “Minu Alaskat”. Täiesti teine maailm! Kindlasti mitte tavaline reisiraamat soovitustega, mida süüa ja mida vaadata.

  3. H. said,

    Mina julgen ka soovitada “Minu Islandit”, “Minu Alaskat”, aga ka “Minu Guatemalat” ja “Minu Nepaali”. Need on minu senised lemmikud.

  4. S. said,

    Ma pole küll Londonit lugenud, aga kui see oli halvem kui Pariis, siis pidi see ikka täielik läbikukkumine olema. Ma pole suutnud (pole ka eesmärgiks võtnud) kõiki sarja raamatuid lugeda, aga mõned on siiski minu kätte sattunud. Pariis oli esimene ja siiani jubedaim lugemiskogemus sarjast (eks ma edasi valisin hoolikamalt). Ma ei taha olla üldse õel, aga tõesti, raamatu suutsin lõpuni lugeda vaid seepärast, et isiklikult olen just Prantsusmaast ja selle kultuurist huvitatud. Keelekasutus, lausestus, see ei kõlvanud kuhugi, oli puine ja raske lugeda, on ju aru saada kui inimesel sulg ei jookse. Huvitavaid lugusid oli sellegipoolest … Aga Prantsusmaal pole neid lugusid eriti raske leida ja ehk oleks need kirja saanud keegi, kel rohkem kirjutamissoont. Raamatu teine pool läks veidi paremaks, tundus, et autor sai end käima ja vahepeal oli isegi täitsa mõnus lugeda.

    P.S See ei olnud kindlasti arvustus sarjale, konkreetne sari on lihtsalt väga kõikuva kvaliteediga ja sealt leiab ka hästi ja ehk isegi väga hästi kirjutatut. Muu hulgas on meeldivus kindlasti seotud ka konkreetse riigi või huviga, erinevad autorid kajastavad ju erinevaid aspekte, mõned räägivad vaid eraelust, teised annavad ikka võõrast kultuurist ka huvitava üldpildi.

    Kui vähegi reisihimu ja huvi võõraste kultuuride vastu on, siis soovitaks küll veel mõnd sarja raamatut lugeda.


Leave a Reply

