Mormelari raamatukorvike magamistoa põrandal…


Kadri Kõusaar “Alfa”

Posted in Uncategorized by mormelar on February 14, 2012

Ma ei saa öelda, et see raamat oleks halb olnud. Üldjoontes ta täitsa meeldis mulle. Lugeda oli ladus, Kõusaare stiil ja ideed on mulle alati pigem sobinud. Ka oli raamatus väga häid ütlemisi ja väljendeid, täppiläinud ühiskonnakriitikat ja mõtlemapanevaid seiku. Mis jäi minu jaoks nõrgaks, oli üldine konseptsioon. Kui ma enne raamatu kätte võtmist kriitikat lugesin, jäi mulle mulje, et tegu on uudse ja ületamatult vapustava ideega meie ühiskonna suundumisest. Võib-olla on asi selles, et ma olen ennekõike ulme ja fantaasia lugeja, aga minu jaoks oli see küll juba kasutatud idee nii kultuurikriitiliselt kui tulevikuühiskonda arvesse võttes.

Raamat räägib noorest, meie mõistes pigem eksentrilisest naiserahvast maailmas, kus juut olemine on taaskord surmaga karistatav ning jagab ka veidi teistsugust lähenemist ajaloosündmustele. Naine peidab juudist sõpra, meenutades seeläbi minevikku, mis muutis ta praeguseks inimeseks ning avastab ka endas uusi külgi.

Leave a Reply

