Mormelari raamatukorvike magamistoa põrandal…


Margot Roose “Minu Amsterdam”

Posted in Uncategorized by mormelar on December 26, 2012

minu_amsterdamSiin ma olen, reisiraamatute mittesallija…

Hollandist kõnelev raamat äratas mu tähelepanu küllap väga tavalistel põhjustel – võimalus näha sealset (vähemalt väljaspoolt) nii liberaalset ühiskonda seestpoolt kõlas toredalt. Eestlase pilgu läbi? Veel parem.
Ja ma ei pidanud pettuma, kui juba esimese paari lehekülje jooksul mainiti ära geid, hipid, kanep ja prostitutsioon. Miks mitte!

See raamat on täpselt selline, nagu ma ette kujutasin ja rohkemgi veel. Eesti päritolu, kuid põgusate mainimiste kohaselt pigem eurooplaseks saanud Margit kolis armastuse pärast Amsterdami ning asus hollandlasi ja hipisid tundma saama. Raamat on kirjutatud siiralt, aga lõbusalt, ning mulle sobib väga see, et põhirõhk on inimestel, nende iseloomudel ja kiiksudel, ühiskonna sotsiaalsel taustal ja harjumustel. Ma loen sellest palju meelsamini, kui majandustegevusest või vaatamisväärsusest. Siiski pakub raamatu lõpp väga inimlikku ja huvitavat infot ka turistiks minemiseks.

Kuigi tegemist oli ju vaid ühe eestlase vaatega, võin öelda, et sain kinnitust, et suur osa asju ongi Hollandis täpselt nii, nagu kaugelt tundus – kuigi liberaalne, uhke ja iseseisev, tehakse nii mõndagi vaid turistide rõõmuks.

Omamoodi peab ütlema, et kuigi ma nagunii eriline reisimisefänn pole, siis see raamat justkui rahuldas minu kultuurilise uudishimu, ma tunnen, et mul polegi vaja sinna minna.
“Minu Amsterdam” on tingimata mu lemmikraamat siiani loetud minu-sarja raamatutest.

http://petroneprint.ee/minu_amsterdam.php

Leave a Reply

